Nesimţirea RCS & RDS faţă de clienţii de telefonie fixă
>> vineri, 18 septembrie 2009
Scriam acum un an articolul RCS & RDS altfel, în care lăudam atitudinea şi cunoştinţele unui tip de la suport tehnic. Iată că acel om este o picătură într-un ocean de incompetenţă şi nesimţire.
De mai bine de o lună, telefonul fix RDS de acasă nu a mai vrut să funcţioneze. Se mai întâmplă. Numai că a fost nevoie să sun la acei oameni minunaţi de la suport tehnic de nu ştiu câte ori. Acelaşi papagalicesc "problema va fi remediată în cel mai scurt timp". Nu ştiu pe ce planetă măsoară ei timpul încât a fost nevoie de o lună pentru rezolvarea problemei.
În fond, telefonia oferită de RCS & RDS este VOIP (Voice Over IP), deşi este vândută drept telefonie fixă. Echipamentele care conectează telefoanele obişnuite, analogice, la VOIP se numesc FXS (Foreign Exchange Station). Aceste echipamente sunt cele care se găsesc în cutiile închise ale RDS, aflate pe scările de bloc. Firma nu vrea să ofere utilizatorilor acces direct la VOIP, ceea ce ar permite folosirea multelor facilităţi oferite de acest sistem. FXS este conectat printr-un cablu UTP la reţeaua Internet obişnuită. FXS primeşte sau nu un IP şi trebuie configurat cu o serie de setări privind furnizorul de telefonie VOIP. Echipamentul, în cazul în care are alocată o adresă IP, poate fi administrat de la distanţă. Aşa cum ne-a obişnuit, RCS & RDS cumpără chinezăriile cele mai ieftine şi care, de multe ori, sunt susceptibile să se strice destul de repede.
Acesta este echipamentul care s-a defectat în cazul de mai sus. M-am întâlnit într-o zi cu doi tehnicieni de la RCS & RDS care demontau FXS din cutia de pe scară. I-am întrebat de ce nu schimbă echipamentul. Mi-au răspuns că firma a decis să repare aceste echipamente ca să facă economii. Grele vremuri...
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu