Ce ne spun cele 3 accidente feroviare din ultimele 24 de ore
>> luni, 21 septembrie 2009
În ultimele 24 de ore, s-au petrecut 3 accidente feroviare, dintre care cel mai grav este deraierea trenului accelerat 1692, Timişoara-Bucureşti, în dreptul localităţii Cârcea, de lângă Craiova. Accidentul s-a petrecut la ora 02.30. Deraierea a fost produsă de demontarea tuturor buloanelor care fixau o eclisă ce fixa două segmente de şină, în dreptul rostului de dilatare. Pe segmentul respectiv, se putea circula cu 120 km/h, iar mecanicul afirmă că circula cu 100 km/h. Buloanele au fost găsite lângă calea ferată. În plus, a mai fost găsit un bidon cu ulei care pare a fi servit la desţepenirea buloanelor ruginite. Accidentul a determinat rănirea uşoară a circa 15 persoane. Evident, se putea solda cu o tragedie.
Primele cercetări arată că evenimentul feroviar extrem de grav ar fi fost provocat de un fost angajat al CFR, care locuieşte chiar în localitatea Cârcea, nemulţumit că a fost disponibilizat. Se pare că individul respectiv suferă de schizofrenie.
Acest caz ridică serioase întrebări privind siguranţa circulaţiei pe calea ferată. 3 accidente feroviare într-o singură zi pot fi o întâmplare sau consecinţa unei stări precare a infrastructurii sau şi una şi alta.
Din discuţiile purate astăzi pe posturile de ştiri, rezultă că, la nivelul Ministerului Transporturilor, din suma alocată reabilitărilor, 8% merge către infrastructura de la calea ferată, iar 92% către reabilitarea căilor rutiere. Dacă şoselele din România arată jalnic şi au alocaţi 92% din bani, ne imaginăm în ce stare trebuie să se afle infrastructura feroviară.
După unele surse, în respectivul tren se aflau 200 de persoane, după altele, 300. Dacă socotim în medie 50 lei biletul, vom ajunge la o sumă de 10.000 - 15.000 lei încasări pentru respectiva călătorie. Întreţinerea şi repararea infrastrcturii feroviare şi a materialului rulant necesită sume enorme. Numai că statele vest-europene subvenţionează căile ferate. Şi la noi, CFR-ul, cu cele 3 divizii ale sale, călători, marfă şi infrastructură, este subvenţionat, dar banii se duc pe apa sâmbetei.
Primele cercetări arată că evenimentul feroviar extrem de grav ar fi fost provocat de un fost angajat al CFR, care locuieşte chiar în localitatea Cârcea, nemulţumit că a fost disponibilizat. Se pare că individul respectiv suferă de schizofrenie.
Acest caz ridică serioase întrebări privind siguranţa circulaţiei pe calea ferată. 3 accidente feroviare într-o singură zi pot fi o întâmplare sau consecinţa unei stări precare a infrastructurii sau şi una şi alta.
Din discuţiile purate astăzi pe posturile de ştiri, rezultă că, la nivelul Ministerului Transporturilor, din suma alocată reabilitărilor, 8% merge către infrastructura de la calea ferată, iar 92% către reabilitarea căilor rutiere. Dacă şoselele din România arată jalnic şi au alocaţi 92% din bani, ne imaginăm în ce stare trebuie să se afle infrastructura feroviară.
După unele surse, în respectivul tren se aflau 200 de persoane, după altele, 300. Dacă socotim în medie 50 lei biletul, vom ajunge la o sumă de 10.000 - 15.000 lei încasări pentru respectiva călătorie. Întreţinerea şi repararea infrastrcturii feroviare şi a materialului rulant necesită sume enorme. Numai că statele vest-europene subvenţionează căile ferate. Şi la noi, CFR-ul, cu cele 3 divizii ale sale, călători, marfă şi infrastructură, este subvenţionat, dar banii se duc pe apa sâmbetei.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu