Gara Caru' cu Bere - Blogul Sf.Sisoe
Blogul Sf.Sisoe: Gara Caru' cu Bere

Gara Caru' cu Bere

>> vineri, 16 octombrie 2009

Aşa cum promiteam în articolul Peisaj din Bucureştiul vechi şi nou, voi scrie câteva impresii despre faimosul restaurant Caru' cu Bere. Nu mai fusesem acolo de circa un an, când fusesem invitat la o masă de firmă, care s-a desfăşurat la subsol. În sala mare a restaurantului nu mai fusesem demult. Prima senzaţie a fost că am intrat într-o gară. Un zumzăit generat de lumea înghesuită, la volum mare, face apropape să nu te poţi înţelege cu cei de la masă. Toată seara a fost pigmentată de muzică şi dansuri, care au făcut comunicarea aproape imposibilă.

La diferite mese, erau organizate fel de fel de ev enimente: de la tăierea moţului până la mese de firmă. Ospătarii păreau să se fi şcolit la vechea terasă Cina, unde nesimţirea era la ea acasă. Un exemplu: la unul dintre feluri, cel principal, ne-au adus farfurii calde, încălzite, am zis eu. I-am împărtăşit unui comesean, român, nu americanilor de la masă, surpriza plăcută de a mi se aduce farfurii încălzite. Comeseanul meu, aşteptând mult, ca toată lumea, l-a întrebat pe ospătar de ce ne-a mai adus farfurii încălzite, dacă au întârziat atâta cu mâncarea. Răspunsul a fost stupefiant: "Noi nu încălzim farfuriile, abia erau spălate!" Fără comentarii.

Deşi celebra reţetă de mici de la Caru' cu Bere din 1920 este considerată prima reţetă adevărată a celebrilor mititei, micii pe care îi mănânci acum la restaurant sunt departe de a fi buni. În general, tot ce este făcut pe grătar pare a fi făcut în mare viteză şi fără niciun fel de grijă.

La capitolul bere, căci eram la Caru' cu Bere, am zis să încerc berea casei, lăudată a fi făcută după o reţetă unică şi originală de la 1879. Mă îndoiesc. Halba de 400 ml costă 6,20 lei, pe când halba de aceeaşi capacitate cu Carlsberg costă 7 lei. Aşa că am trecut pe Carlsberg.

În ceea priveşte mâncarea, o găsesc destul de scumpă pentru condiţiile oferite de restaurant. Un fel principal costă între 20 şi 100 lei. Preţurile, din păcate, nu se reflectă şi în calitate.

Interesându-mă cine operează Caru' cu Bere, am aflat că este vorba de City Grill, o reţea de fast food, ale cărei stabilimente se găsesc, de regulă, în centre comerciale. Este evident că managerii de fast food vor încerca să impună stilul de mâncare rapidă, ceea ce se şi întâmplă. Se pare că au închiriat pe 15 ani restaurantul, ceea ce înseamnă că, probabil, în timpul acestei perioade nu mai merită să trecem pe acolo.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP